معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست با مسئولین راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران و اعضای تشکل های صنفی حمل و نقل کالا و مسافر این استان، رشد و پیشرفت هر استان را در گرو توسعه و ارتقاء صنعت حمل و نقل آن استان عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری وحملونقل جادهای، حمیدرضا شهرکی با اشاره به اهمیت بحث مشتری مداری در بخش حملونقل جادهای گفت: در تمام فعالیتهای مربوط به حملونقل کالا اصل مشتری مداری و تأمین رضایت خدمات گیرندگان است که باید سرلوحه تمامی فعالیتهای شرکتهای حمل و نقل و سیاستها و اقداماتمان قرار گیرد.
وی افزود: بر اساس اسناد بالادستی تعریف شده در بخش و فراهم آوردن زمینه جذب سرمایه داخلی یکی از موضوعات مهمی است که با توجه به محدودیت منابع دولتی، لازم و ضروری است در این حوزه تلاش جدی انجام گیرد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص وضعیت راه ها گفت: در ابتدای سال برنامه توسعه فعلی به استانهایی که در خصوص افزایش حمل تحت صحابت بارنامه و برخورد با تخلفات اضافه تناژ موفق عمل کنند، اعتبار مناسبی مازاد بر اعتبارات تخصیصی سالانه در زمینه بهسازی و ارتقا ایمنی راه ها اختصاص می یابد.
شهرکی ضمن تاکید بر ایجاد کنسرسیوم حمل و نقل در استان یادآور شد: رتبه بندی شرکت ها و رانندگان باید اعمال شود و این که تمامی شرکتها بدون ارزیابی عملکرد و در نظر گرفتن شاخص های مختلف استاندارد رتبه بندی در یک سطح قرار گیرد، عادلانه نیست، بلکه رتبه هر بنگاه تولید خدمت باید از حیث سرمایه گذاری، مدیریت، استفاده از فناوری های نوین، مشتری مداری و سایر پارامترها تعیین شود و هر شرکتی که شرایط لازم را داشته باشد، در مناقصات بزرگتر اجاز حضور داشته باشد.
وی با اشاره به این که مازندران از جمله استانهایی است که در آن تشکل های صنفی کالا و مسافر همکاری خوبی با مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل استان دارند، ضمن قدردانی از خدمات قابل توجه کارکنان این حوزه افزود: نیاز امروز امید آفرینی برای جامعه از مسیر خدمات در خور شان است ، از این رو باید برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاش و کوششی مبتنی بر برنامه های موثر دریغ نکرد .
وی اظهار داشت: انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل و رانندگان بازوان اصلی حمل و نقل محسوب می شوند که ضمن پیگیری مسائل و مشکلات رانندگان، ناظران توانمندی بر عملکرد شرکت های حمل ونقل و رانندگان می بایست باشند و مطلوب این است نظارت بر بخش یک نظارت موور درونی باشد.
شهرکی توضیح داد: آگاهی از قوانین، مقررات و ضوابط برای رانندگان و صاحبان شرکت ها برابر است با آگاهی با حقوق و وظایفشان و این آگاهی است که کمک میکند تا فعالان این حوزه با سطح موثر و قطعیت و کاهش ریسک پذیری فعالیت داشته و انگیزه بیشتری برای سرمایهگذاران بخش حمل و نقل ایجاد کنند.